Nie siedź w domu

Sondaż publiczny

Czy takie zdarzenia, jak ostatnia wichura, bardzo ci się dają we znaki?

Wynik głosowania:

75%
0%
25%
 
Tak! Wtedy uświadamiam sobie, jak bardzo uzależnieni jesteśmy od elektryczności
 
Nie, bo jak powiedziała pewna blondynka: sorry, taki mamy klimat
 
Ja tam wiem że była wichura tylko z internetu.

Aktualności

Bezpieczeństwo na tyskich drogach

Podsumowanie 2018 roku

ilustracja

Mniej wypadków i osób poszkodowanych w zdarzeniach drogowych w porównaniu do roku 2017. Tak wynika z raportu bezpieczeństwa, przygotowanego przez inżynierów ruchu z Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Tychy.

Od kilku lat pracownicy Wydziału Komunikacji wykorzystując m.in. dane gromadzone przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Tychach przygotowują szczegółowy raport dotyczący bezpieczeństwa na tyskich drogach.

- Dzięki takiej analizie widzimy, jakie miejsca są najbardziej niebezpieczne, badamy czynniki, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo pieszych i kierowców i co najważniejsze, w oparciu o te
dane podejmujemy decyzję dotyczące poprawy bezpieczeństwa– mówi Artur Kruczek – naczelnik Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Tychy.

W 2018 roku najwięcej kolizji (17) miało miejsce na skrzyżowaniu ulicy Towarowej z ulicą Cielmicką, na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Armii Krajowej (12 kolizji i 2 wypadki) oraz na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego
– Jordana - Poziomkowa (11 kolizji i 1 wypadek). Sprawcy wypadków to najczęściej osoby w wieku pow. 35 roku życia (54%).

W sumie do końca 2018 roku w Tychach doszło do 1426 zdarzeń drogowych (1380 kolizji i 46 wypadków). W 2017 roku tych zdarzeń było o 37 mniej, głównie za sprawą zwiększonej liczby kolizji, których w 2017 roku było 1340.

- Wzrost liczby zdarzeń drogowych spowodowany jest przede wszystkim wzrostem liczby zarejestrowanych pojazdów - wroku 2017 było ich88500,a rok później aż 102700! Większa liczba pojazdów to większy ruch na drogach, także tych wewnętrznych. Mimo to odnotowaliśmy spadek liczby wypadków drogowych(46), ofiar śmiertelnych(6) i osób rannych w wypadkach(41). Większość zdarzeń to po prostu niegroźne kolizje, bez udziału osób rannych– dodaje naczelnik Kruczek.

Zdarzenia te są równomiernie rozłożone na terenie całego miasta, występują w różnych obszarach (parkingi osiedlowe, obiekty handlowe itp.), nie wzrasta także liczba zdarzeń drogowych w rejonach skrzyżowań. Ponad połowa z nich (25) to wypadki z udziałem pieszych, a w 80 % sprawcami byli kierowcy. Dwadzieścia jeden wypadków miało miejsce na oznakowanych przejściach dla pieszych.

- Z naszych analiz wynika, że najczęściej do wypadków dochodziło w sytuacjach, gdy kierowcy nie udzielili pierwszeństwa pieszemu lub pierwszeństwa przejazdu, nie dostosowali prędkości do warunków ruchu, lub gdy dochodziło do niedozwolonych i niebezpiecznych manewrów np. wyprzedzania, omijania, cofania czy skręcania - wylicza Jacek Tuchowski z Wydziału Komunikacji.

Gromadzenie i analizowanie danych o zdarzeniach drogowych ma pomóc wskazać obszary, które wymagają zmian i konkretnego działania. Dzięki takiej analizie w ubiegłym roku wprowadzono korektę organizacji ruchu m.in. na ulicy Budowlanych, Mikołowskiej, Edukacji, Jaśkowickiej, Jana Pawła II czy na skrzyżowaniu ulicy Wyszyńskiego z ulicą Edukacji (niedaleko Szpitala Wojewódzkiego MEGREZ).

- Decyzja o wprowadzeniu jakiegoś rozwiązania jest przez nas dokładnie analizowana i szeroko konsultowana.Wiem, że nie zawsze kierowcy są zadowoleni, zwłaszcza gdy wprowadzamy tzw. „spowalniacze ruchu”, ale my musimy myśleć o wszystkich uczestnikach ruchu - także pieszych czy rowerzystach i na tej podstawie podejmować decyzje.Pamiętam głosy niezadowolenia kierowców jak wprowadziliśmy zmiany na skrzyżowaniu przy Browarze (Oświęcimska-Mikołowska-Katowicka), ale dzięki temu to miejsce stało się o wiele bardziej bezpieczne. Liczba zdarzeń drogowych spadła
tam z kilkudziesięciu do 6 w ubiegłym roku– mówi *Artur Kruczek.

Wydział Komunikacji już przygotował kilkanaście nowych działań zwiększających bezpieczeństwo w mieście. Na ulicy Budowlanych, Oświęcimskiej, Edukacji, Harcerskiej (rejon skrzyżowania z ul.
Hetmańską) oraz na ulicy Andersa (odcinek drogi pomiędzy skrzyżowaniami z ul.Arctowskiego i Placem Św. Anny ) powstaną wyspy azylowe dla pieszych.

Podobne rozwiązanie oraz tzw. szykany drogowe pojawią się w rejonie szkoły Podstawowej nr 11 (ulica Cyganerii, Curie-Skłodowskiej oraz Czysta). Wkrótce doświetlonych zostanie także 17 kolejnych przejść dla pieszych - obecnie, w mieście oświetlenie wertykalne posiada 19 takich przejść.

Dodaj swój komentarz

Wywiad

ilustracja

Gra każdy, wygrywają najlepsi

Rozmowa z Krzysztofem Kołodziejczykiem, wiceprezesem Polskiego Związku Skata i prezesem okręgu tyskiego

więcej

Stare fotografie

ilustracja

Mąż wyrusza na wojnę

Maria Piekorz (1879-1951), szanowana akuszerka bojszowska z pierwszym mężem Grelą, który jako marynarz poległ na I wojnie światowej.

więcej

Echo historii

ilustracja

1945 na Śląsku

Zbrodnia, która zaczęła się 27 stycznia

więcej

W naszej kuchni

ilustracja

Pieprzne tematy

Stoi na stole w specjalnym, dedykowanym przyprawniku - zawsze na straży, zawsze pod ręką. Tak się do niego przyzwyczailiśmy, że przy gotowaniu nawet nie wymieniamy go jako składnika – przecież to jasne jak słońce, że do każdego mięsa, zupy, pierogów, czy choćby jajecznicy koniecznie trzeba dodać pieprz i sól. Chociaż... od tego drugiego staramy się odchodzić, nie przesalać, bo to niezdrowe. A pieprz? Zmieniają się mody na diety i alergie, ale to jedno póki co zostaje niezmienione: pieprzą weganie, wegetarianie, bezglutenowcy i mięsożercy. Bo przepieprzenie grozi co najwyżej kichaniem, więc... czemu nie?

więcej

Reportaż

ilustracja

Do Ziemi Świętej z orkiestrą symfoniczną z Bergisch Gladbach

Izrael • Projekt „Razem” niemieckich i izraelskich muzyków

więcej

Naszym tropem

ilustracja

Kolejowe obiecanki - cacanki

Od kilku lat PKP opowiadała nam, jak to będzie rewitalizować zlikwidowane przed laty połączenia kolejowe. Na przykład z Orzesza przez Tychy do Bierunia i Oświęcimia. Teraz okazuje się, że obiecanki cacanki a głupiemu radość.

więcej

Partnerzy