Nie siedź w domu

Sondaż publiczny

Czy takie zdarzenia, jak ostatnia wichura, bardzo ci się dają we znaki?

Wynik głosowania:

75%
0%
25%
 
Tak! Wtedy uświadamiam sobie, jak bardzo uzależnieni jesteśmy od elektryczności
 
Nie, bo jak powiedziała pewna blondynka: sorry, taki mamy klimat
 
Ja tam wiem że była wichura tylko z internetu.

Aktualności

Trwają prace na DK44

ilustracja

24 betonowe belki o wadze blisko 30 ton każda, zamontowano na budowanym
wiadukcie łączącym DK-44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.
**Bezkolizyjny węzeł oddzielając ruch tranzytowy (zostanie poprowadzony
górą obiektu), od ruchu lokalnego****zapewni sprawne połączenie m.in. z
podstrefą tyską KSSE, Bieruniem oraz dzielnicami: Urbanowice,
Jaroszowice i Wygorzele. ***

Jeszcze przed zimą na DK44 udało się przełożyć ruch na ponad
1,5-kilometrowym odcinku modernizowanej drogi, dzięki czemu kierowcy
poruszają się po nowej nawierzchni. Generalny wykonawca inwestycji -
firma Eurovia Polska S.A. zgodnie z kontraktem mógł wprowadzić przerwę
sezonową, ale tego nie zrobił i pomimo wstrzymania robót drogowych (z
uwagi na niskie temperatury nie można było ich kontynuować), cały czas
prowadzono prace na obiektach.

- Zakończył się właśnie montaż elementów kluczowych dla całej
konstrukcji.Powstały dwa przyczółki przyszłego wiaduktu, które
połączono za pomocą 24 betonowych belek, montowanych przez
specjalistyczny dźwig. Następnym istotnym elementem budowy będzie
wykonanie płyty nośnej – mówi Wojciech Łyko – dyrektor Miejskiego
Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Trwają także prace przy budowie dwóch podziemnych przejść dla pieszych.


- Pierwsze z nich powstaje w rejonie ul. Kościelnej i jest budowane
metodą tradycyjną (najpierw powstał wykop, a następnie konstrukcja
przejścia), a drugie w rejonie ul. Długiej, które realizowane jest w
technologii ścian szczelinowych. Oznacza to, że w pierwszej kolejności w
gruncie zostały zabudowane ściany przyszłego przejścia, a dopiero w
kolejnym etapie wykopywany jest grunt - dodaje dyrektor Łyko.


Kolejny etap prac dotyczyć będzie użytkowanego od listopada odcinka ul.
Oświęcimskiej.

Wykonawca inwestycji cały czas odpowiedzialny jest za bieżące utrzymanie
modernizowanego odcinka. Regularnie naprawiane są ubytki i odnawiane
jest oznakowanie tymczasowe.


Wartość inwestycji zgodnie z umową o dofinansowanie projektu to ok. 132
mln zł, 85 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie z UE.



- Do ułożenia pozostaje warstwa ścieralna asfaltu, którą zgodnie ze
sztuką budowlaną, układa się na samym końcu i na jak najdłuższych
odcinkach. Pozwoli to na bardziej ekonomiczną eksploatację drogi i
zmniejsz ryzyko powstawania pęknięć w nawierzchni -Arkadiusz Bąk z MZUiM.

Dodaj swój komentarz

Wywiad

ilustracja

Gra każdy, wygrywają najlepsi

Rozmowa z Krzysztofem Kołodziejczykiem, wiceprezesem Polskiego Związku Skata i prezesem okręgu tyskiego

więcej

Stare fotografie

ilustracja

Mąż wyrusza na wojnę

Maria Piekorz (1879-1951), szanowana akuszerka bojszowska z pierwszym mężem Grelą, który jako marynarz poległ na I wojnie światowej.

więcej

Echo historii

ilustracja

1945 na Śląsku

Zbrodnia, która zaczęła się 27 stycznia

więcej

W naszej kuchni

ilustracja

Pieprzne tematy

Stoi na stole w specjalnym, dedykowanym przyprawniku - zawsze na straży, zawsze pod ręką. Tak się do niego przyzwyczailiśmy, że przy gotowaniu nawet nie wymieniamy go jako składnika – przecież to jasne jak słońce, że do każdego mięsa, zupy, pierogów, czy choćby jajecznicy koniecznie trzeba dodać pieprz i sól. Chociaż... od tego drugiego staramy się odchodzić, nie przesalać, bo to niezdrowe. A pieprz? Zmieniają się mody na diety i alergie, ale to jedno póki co zostaje niezmienione: pieprzą weganie, wegetarianie, bezglutenowcy i mięsożercy. Bo przepieprzenie grozi co najwyżej kichaniem, więc... czemu nie?

więcej

Reportaż

ilustracja

Do Ziemi Świętej z orkiestrą symfoniczną z Bergisch Gladbach

Izrael • Projekt „Razem” niemieckich i izraelskich muzyków

więcej

Naszym tropem

ilustracja

Kolejowe obiecanki - cacanki

Od kilku lat PKP opowiadała nam, jak to będzie rewitalizować zlikwidowane przed laty połączenia kolejowe. Na przykład z Orzesza przez Tychy do Bierunia i Oświęcimia. Teraz okazuje się, że obiecanki cacanki a głupiemu radość.

więcej

Partnerzy