Nie siedź w domu

Sondaż publiczny

Czy wierzysz, że wpadka polityków PiS-u z materiałami wyborczymi opatrzonymi numerami listy przed ich losowaniem?

Aktualności

Trwają prace na DK44

ilustracja

24 betonowe belki o wadze blisko 30 ton każda, zamontowano na budowanym
wiadukcie łączącym DK-44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną.
**Bezkolizyjny węzeł oddzielając ruch tranzytowy (zostanie poprowadzony
górą obiektu), od ruchu lokalnego****zapewni sprawne połączenie m.in. z
podstrefą tyską KSSE, Bieruniem oraz dzielnicami: Urbanowice,
Jaroszowice i Wygorzele. ***

Jeszcze przed zimą na DK44 udało się przełożyć ruch na ponad
1,5-kilometrowym odcinku modernizowanej drogi, dzięki czemu kierowcy
poruszają się po nowej nawierzchni. Generalny wykonawca inwestycji -
firma Eurovia Polska S.A. zgodnie z kontraktem mógł wprowadzić przerwę
sezonową, ale tego nie zrobił i pomimo wstrzymania robót drogowych (z
uwagi na niskie temperatury nie można było ich kontynuować), cały czas
prowadzono prace na obiektach.

- Zakończył się właśnie montaż elementów kluczowych dla całej
konstrukcji.Powstały dwa przyczółki przyszłego wiaduktu, które
połączono za pomocą 24 betonowych belek, montowanych przez
specjalistyczny dźwig. Następnym istotnym elementem budowy będzie
wykonanie płyty nośnej – mówi Wojciech Łyko – dyrektor Miejskiego
Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Trwają także prace przy budowie dwóch podziemnych przejść dla pieszych.


- Pierwsze z nich powstaje w rejonie ul. Kościelnej i jest budowane
metodą tradycyjną (najpierw powstał wykop, a następnie konstrukcja
przejścia), a drugie w rejonie ul. Długiej, które realizowane jest w
technologii ścian szczelinowych. Oznacza to, że w pierwszej kolejności w
gruncie zostały zabudowane ściany przyszłego przejścia, a dopiero w
kolejnym etapie wykopywany jest grunt - dodaje dyrektor Łyko.


Kolejny etap prac dotyczyć będzie użytkowanego od listopada odcinka ul.
Oświęcimskiej.

Wykonawca inwestycji cały czas odpowiedzialny jest za bieżące utrzymanie
modernizowanego odcinka. Regularnie naprawiane są ubytki i odnawiane
jest oznakowanie tymczasowe.


Wartość inwestycji zgodnie z umową o dofinansowanie projektu to ok. 132
mln zł, 85 proc. tej kwoty stanowi dofinansowanie z UE.



- Do ułożenia pozostaje warstwa ścieralna asfaltu, którą zgodnie ze
sztuką budowlaną, układa się na samym końcu i na jak najdłuższych
odcinkach. Pozwoli to na bardziej ekonomiczną eksploatację drogi i
zmniejsz ryzyko powstawania pęknięć w nawierzchni -Arkadiusz Bąk z MZUiM.

Dodaj swój komentarz

Wywiad

ilustracja

Wierzę w ten Teatr

Rozmowa ze Sławkiem Żukowskim, reżyserem, aktorem, rysownikiem, malarzem, a nawet muzykiem!

więcej

Stare fotografie

ilustracja

Mąż wyrusza na wojnę

Maria Piekorz (1879-1951), szanowana akuszerka bojszowska z pierwszym mężem Grelą, który jako marynarz poległ na I wojnie światowej.

więcej

Echo historii

ilustracja

Wio koniku

Przełom XIX i XX wieku to czas, kiedy rozwój cywilizacji bardzo przyspieszył. Mówimy  o nim w kontekście elektryczności, hut, samochodów, samolotów, chirurgii nawet. Tymczasem dla naszych górnośląskich przodków najważniejsze były być może zmiany, które zachodziły w transporcie… konnym. Ponieważ jednak najlepiej znam temat z okolic Mysłowic, będę operował przede wszystkim tutejszymi przykładami.

 

więcej

W naszej kuchni

ilustracja

Śląska oberiba!

Alka, Delikates Biała, Gabi czy Wiedeńska Biała - coś wam to mówi? No tak. A może po prostu…oberiba? Pewnie części nie trzeba już bardziej tłumaczyć. Tak proszę Państwa - dzisiaj biorę na warsztat kalarepę.

więcej

Reportaż

ilustracja

Góra śmieci czy też wyspa skarbów?

Ostatnio był u nas wywóz tak zwanych śmieci wielkogabarytowych, ludzie powystawiali stare kanapy, sprzęt AGD, zabawki dziecięce którymi już się ich pociechy się nie bawią albo sprzęty z których już wyrosły. Wynoszenie zaczęło się już w weekend. I gdy siedziałam na schodach paląc papierosa jechała bagażówka - i ni z tego ni z owego zatrzymała się na ulicy; mężczyzna siedzący przedtem na miejscu pasażera wysiadł z auta i zabrał sprzed jednego z domów stojący wśród innych śmieci mały, różowy, dziecięcy rowerek, po czym zaniósł go do samochodu. Najwyraźniej dla niektórych śmieci, a dla innych skarby.

więcej

Naszym tropem

ilustracja

W Kamionce nie chcą szerokiej drogi

Plan zagospodarowania przestrzennego, który burmistrz Mikołowa Stanisław Piechula pokazał mieszkańcom dzielnicy Kamionka – bardzo się im nie spodobał. Mało powiedziane, na spotkaniu 25 lipca było bardzo gorąco. Padały pod adresem burmistrza i planu gorące słowa. Najwięcej kontrowersji wzbudza szeroka ulica, prowadząca przez środek dzielnicy. Mieszkańcy nie wiedzą, czemu ma ona służyć, ale obawiają się, że stanie się drogą praktycznie tranzytową, a ich spokojna, cicha, wiejska w zasadzie dzielnica zmieni się nie do poznania.

więcej

Partnerzy