Byliśmy tam

Grześ dla Hospicjum

Siwa Polana  – Grześ

Niedziela 14 maja 2017r. dla sporej grupy klubowiczów z UKST „DIABLAK” rozpoczęła się bardzo wcześnie. Wyjazd na wycieczkę o 4 rano bardzo skrócił im noc, jednak cel i miejsce wycieczki w pełni rekompensowały niedospanie. Celem niedzielnej wycieczki było przejście trasy: Siwa Polana – Schronisko PTTK w Dolinie Chochołowskiej – Grześ (1653m n.p.m.) – Siwa Polana. Cała trasa liczyła około 21 km i niespełna 800 m sumy podejść. Przy bardzo sprzyjających warunkach pogodowych, znikomych ilościach śniegu na trasie wycieczka odbyła się bezpiecznie a turyści mogli podziwiać piękne tatrzańskie panoramy. W trakcie wycieczki przewodnik tatrzański a także międzynarodowy przewodnik górski UIMLA Pan Andrzej Śliwiński przybliżył turystom historia terenu, walory przyrodniczo-krajobrazowe, budowę geologiczną a także przedstawił liczne ciekawostki związane z elementami występującymi na trasie wycieczki.

Dodaj swój komentarz

Wywiad

ilustracja

Czasem włącza mi się „śląski tryb”

Rozmowa z Waldemarem Cichoniem, tyskim pisarzem, autorem książek dla dzieci

więcej

Stare fotografie

ilustracja

Mąż wyrusza na wojnę

Maria Piekorz (1879-1951), szanowana akuszerka bojszowska z pierwszym mężem Grelą, który jako marynarz poległ na I wojnie światowej.

więcej

Echo historii

ilustracja

Polska nie wtedy się odrodziła!

Mało kto wie, co 11 listopada świętujemy

więcej

W naszej kuchni

ilustracja

Nie taki zwykły ten ziemniak

Wartość odżywcza kartofli jest tak duża, że mogą one – oczywiście przez jakiś czas – stanowić jedyny składnik pożywienia człowieka bez uszczerbku na zdrowiu. Odmian tego niezwykłego warzywa jest około 4000, choć nie wszystkie są jadalne (większość zjadaczy ziemniaków pewnie będzie zdziwiona – jak to, jest więcej rodzajów niż młode i stare?!). Możemy spotkać odmiany białe, żółte, różowe, czerwone, fioletowe a nawet niebieskie (popularne w Irlandii). I właśnie od koloru ziemniaka zależy ilość mikroelementów
i przeciwutleniaczy. Wspólna dla wszystkich rodzajów jest niska zawartość tłuszczów i niezwykłe bogactwo węglowodanów o średnim indeksie glikemicznym. Gotowane bulwy mają więcej białka niż kukurydza i prawie dwa razy więcej wapnia. Oprócz tego maja w sobie błonnik i składniki mineralne takie jak: potas, fosfor, kwas foliowy i witaminy - szczególnie C.

więcej

Reportaż

ilustracja

Do Ziemi Świętej z orkiestrą symfoniczną z Bergisch Gladbach

Izrael • Projekt „Razem” niemieckich i izraelskich muzyków

więcej

Naszym tropem

ilustracja

Ograna przez radnych

Rzutem na taśmę, przed wyborami, lędzińska burmistrz próbowała tereny pod centrum sprzedać pod… Lidla

więcej

Partnerzy